Vitamíny a doplnky, ktoré by ste mali užívať počas leta

Vaše telo potrebuje počas letných mesiacov určité vitamíny viac ako v zime. Dôvody sú spojené s faktormi, ako je zvýšená potreba energie, rýchlejší metabolizmus a teplejšie počasie. Pre naše fyzické zdravie je veľmi dôležité, aby bola potreba týchto vitamínov uspokojená. Ak sa tak nestane, môžete sa cítiť unavení a vaše telo sa nebude vedieť pripraviť na zimu. Takže tu sú vitamíny, ktoré musíte v lete užívať!

Vitamín A

Ultrafialové svetlo na letnom slnku poškodzuje naše bunky. To môže spôsobiť starnutie pokožky a tvorbu vrások. Preto je mimoriadne dôležité užívať regeneračné vitamíny, ako je vitamín A. Nedostatok vitamínu A môže spôsobiť nielen kožné problémy. Môže to tiež viesť k zlej kvalite vlasov, nechtov, kostí a k tvorbe zubného kazu, ako aj k celkovému pocitu neistoty a problémom so zrakom. Kde sa vitamín A nachádza? Vitamín A je možné nájsť v rastlinných a živočíšnych potravinách, ako brokolica, cuketa, mrkva, zemiaky, melón, červená paprika, grapefruit, hrášok, vodný melón, rybí tuk, mlieko, maslo, vajcia, syr a jogurt.

Vitamín D

Keďže vitamín D sa syntetizuje zo slnečného žiarenia, jeho hladina v našom tele môže počas dlhých zimných mesiacov klesnúť na kritickú úroveň. Najlepšie je preto tento pokles hladín zastaviť a počas leta zvýšiť príjem vitamínu D v tele. Telo sa tak začne pripravovať na zimu. Problémy spôsobené nedostatkom vitamínu D zahŕňajú apatiu, bolesti kĺbov a svalov, priberanie na váhe a tráviace problémy.

Vitamín D si telo dokáže syntetizovať zo slnečného žiarenia. Vitamín D je však možné získať aj z určitých potravín. Hlavné potraviny, ktoré obsahujú vitamín D sú kefír, syr, jogurt, mlieko, rybí tuk, huby, petržlen, ďatelina, ovos, makrela, losos, pečeň.

Hydratácia

Počas horúcich letných dní je dôležité zostať hydratovaný. Voda je vašou prvou prioritou, aby ste zostali hydratovaní, preto nezabúdajte na dostatočný pitný režím. Keď ste dehydrovaný, dôležité elektrolyty ako sodík (soľ), horčík a draslík sa strácajú potom a močom. Dostatočný prísun sodíka znamená, že voda môže byť správne absorbovaná bunkami, aby sa telo hydratovalo, zatiaľ čo draslík a horčík pomáhajú udržiavať rovnováhu tekutín.