4 dôvody, prečo nemôžete dosiahnuť pekáč buchiet

Naplánovali ste si zdravú stravu, našli správne cvičenia a tešíte sa, až sa Váš ťažko vydretý pekáč buchiet objaví v zrkadle. Lenže dni bežia a Vy nevidíte nič… Pochopiteľne, ono tu totiž ide o viac, ako len o jedlo a cvičenie.

Všetci ľudia sa rodia s povestným pekáčom buchiet, ale u väčšiny ľudí sa svaly postupne schovajú pod vrstvou tuku na bruchu. Pokiaľ Vaše svaly vidíte vyrysované, je to dôsledkom toho, že máte nízke percento telesného tuku. Posilňovanie svalov pomocou konkrétnych cvikov im pomôže zväčšiť a vyrysovať sa, ale to, ako dobre budú viditeľné, ovplyvňujú ešte ďalšie faktory.

Máte veľa telesného tuku

To, že nemáte na bruchu pekáč, neznamená, že nemáte svaly alebo že nie ste fit. Môže to len značiť, že máte viac telesného tuku. Zamerajte sa na príjem kalórií a ubezpečte sa, že jete vyváženú stravu a neprijímate zbytočné kalórie. Môžete tiež vziať do úvahy, že do týždenného plánu vtisnete niekoľko ďalších cvičení, aby ste spálili viac kalórií. Napríklad HIIT tréning je na spaľovanie ďalších kíl pri zachovaní svalovej hmoty perfektný.

Zadržujete vodu

Často nie sú svaly viditeľné, pretože telo zadržiava vodu. To je spôsobené tým, že jete príliš veľa cukru, soli alebo obojeho. Soľ spôsobuje, že Vaše telo zadržiava vodu, najmä v oblasti brucha. Takisto cukor môže tiež zvyšovať brušný tuk a podporovať zadržiavanie vody.

Robíte nesprávny druh cvičenia

Sedy-ľahy nie sú ideálnym riešením na budovanie brušných svalov. V skutočnosti môžu často všetko zhoršovať, najmä u žien po pôrode. To, že ste si vybrali nesprávny druh cvičenia, poznáte, pokiaľ uvidíte veľmi výraznú lineu albu (stredná čiara na bruchu, ktorá delí brušné svaly), alebo pokiaľ máte pocit, že sa zhoršilo Vaše držanie tela a Vaše brucho sa vyvalilo dopredu. To je príznak toho, že by ste mohli mať svalovú disbalanciu a pri cvičení uľahčujete brušným svalom. Preto by ste sa mali pri cvičení sústrediť na priame brušné svaly.

Hormóny sú v nerovnováhe

Hormóny ovplyvňujú tvorbu svalov u všetkých, ale u žien po pôrode ešte o niečo viac. K hormonálnej nerovnováhe však vedie veľa ďalších príčin – málo spánku, stres, lieky atď. Nejde však len o ženský problém. Muži môžu tiež trpieť hormonálnou nerovnováhou, ktorá môže spôsobiť ukladanie tukov a ovplyvniť, ako dobre sú viditeľné ich brušné svaly.

Jestvuje niekoľko prirodzených spôsobov, ako zvýšiť hladinu rastového hormónu (GH) v tele, ktorý prirodzene klesá s vekom. Medzi ne patrí dostatok spánku, cvičenie a konzumácia vyváženej stravy. Pre ovplyvnenie hladiny stresového hormónu kortizolu je dobré zvážiť aj použitie techník znižovania stresu, ako sú meditácie, dychové cvičenia a joga.

Vytvoriť komplexný, dobre fungujúci cvičebný postup, ktorý účinne spaľuje tuk, posilňuje Vaše svaly a zapája stred tela, nie je jednoduché, ale ide to. Pamätajte si však, že chudnutie len jednej časti tela je mýtus, správne by ste mali chudnúť rovnomerne na celom tele. Poctivé cvičenie je však len malou

asťou, ktorá vedie k získaniu Vašej vysnívanej postavy. Vytúžený výsledok dosiahnete jedine v prípade, ak sa Vám podarí správne skombinovať cvičenie, stravu a psychickú pohodu. Nezabudnite sa preto raz za čas postaviť pred zrkadlo a pochváliť sa za svoje výsledky.

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.