Spánok za volantom je nebezpečný zabiják. Pomôže Kofex

Až 20 percent dopravných nehôd spôsobí mikrospánok za volantom. Hovoriť o ňom teraz, v čase dovoleniek, je veľmi aktuálne. Práve teraz totiž veľmi často preceníme svoje sily a vydáme sa na dlhú únavnú cestu. Dá sa s tým niečo robiť? Pozrite sa na pravidlá, ktoré vám pomôžu únavu a mikrospánok za volantom poraziť.

Mikrospánok sa objavuje o šoférov častejšie, než si myslíme

Nemusíte byť tak unavenými, že za volantom zaspíte ako drevo. Mikrospánok obvykle netrvá viac ako 3 až 15 sekúnd. Lenže v rýchlosti 100 km/h sa aj za tri sekundy stane príliš vecí na to, aby to na ceste zostalo bez následkov. A viete, koľkí z nás už za volantom zaspali? Mikrospánok v aute priznalo 45 % mužov a 22 % žien. S tým je treba niečo robiť!

Najlepšou radou by bolo, nikdy necestovať v noci a keď sme unavení. Lenže to sa ľahšie povie, ako splní. Na dovolenku nás čaká trebárs 10 až 15 hodinová cesta. Na to je málokto z nás pripravený. Čo s tým? Začnite sa na cestu pripravovať dopredu a nezabudnite si vziať potrebných pomocníkov. Tu sú zásady, ktoré vám pomôžu zdolať únavu.

Čo robiť pred odjazdom?

· Týždeň pred cestou viac odpočívajte.

· Aspoň 7 dní pred odjazdom si doprajte skutočne noc čo noc 8 hodín spánku. Žiadne ponocovanie, ani skoré vstávanie.

· Nesnažte sa pred dovolenkou doma či v práci zvládnuť za 3 dni to, čo inokedy nezvládnete ani za mesiac. Nebojte sa, počká to na vás a svet sa určite nezrúti kvôli tomu, že odídete z nepovysávaného bytu, alebo s niekoľkými neodoslanými e-mailami. Veď dnes sme online stále, takže ich kľudne zvládnete vyriešiť aj na dovolenke. Aj keď nezabudnite, že dovolenka je dovolenka, a nie home office na pláži.

· Dva dni pred odjazdom prejdite na ľahšiu stravu. Menej smaženého, žiadne ťažké jedlá, viac ovocia a zeleniny.

· Nestresujte sa! Nič sa nedeje, keď niečo zabudnete. Obchody sú všade.

· Skúste udržať pred odjazdom rodinnú pohodu a zvládnuť deti ako zvyčajne. Odjazd na dovolenku nemusí byť stresujúci.

· Pripravte si na cestu životabudič. Vhodný je Kofex – kombinácia čistého kofeínu a extraktu z guarany proti únave. Je určený práve pre vodičov na dlhé cesty.

· Do auta na cestu si vezmite dostatok tekutín.

· Pribaľte si do krabičky nakrájanú koreňovú zeleninu aj ovocie. Najlepšie také, ktoré je tvrdšie a musí sa chrúpať: mrkvu, kaleráb, kapiu, jablká apod. Budete prekvapení, ako vás chrúmanie udrží pri zmysloch a ešte vám dodá potrebnú energiu.

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.