Ako sa nenechať vykoľajiť stresujúce situácií a prežiť ju v zdraví

Život nám neraz prináša náročné a stresujúce situácie, pri ktorých sa musíte naučiť nájsť rovnováhu a zostať stále na svojej ceste.

Dnes by som s vami chcela podeliť o svoju vlastnú skúsenosť – stresujúce obdobie, pri ktorom som len ťažko jedla a bola som niekoľko dní neaktívne. Vtedy som si uvedomila, aký dopad môže mať naše duševné pohoda na naše zdravie a fitness cieľov. Potrebujeme palivo, potrebujeme byť aktívny a potrebujeme nájsť rovnováhu a to aj v prípade, keď nás život vystaví skúškam.

Vždy som medzi prvými, ktorá povie ľuďom, že fyzická aktivita dokáže nabudiť pozitívne emócie aj počas dní plných stresu. Avšak, aj ja sama som sa ocitla v situácii, kedy som neriadila vlastnými radami.

Vôbec som si neuvedomovala, že som bola nečinná, kým sa ma moja dcéra nespýtala, prečo ich neťahá na rodinnú prechádzku so psami a prečo moje jógamatka a činky nie sú v obývacej izbe (kde obvykle zaberajú miesto). Jej hlas plný obáv ma postavil na nohy, vychystané som aj moje ďalšie tri deti, dala psom obojky, zabalila nejaké zdravé desiatej a išla s rodinou na prechádzku.

Boli sme preč tri hodiny a musím povedať, že naša rodinná prechádzka mi prišla veľmi vhod a hladina stresu poklesla. Uvedomila som si, že už bolo na čase, aby som sa riadila svojou vlastnou radou a preto som napísala pár tipov ako si udržať rovnováhu počas takých ťažších dní. Takisto to bola pre mňa perfektná príležitosť ísť príkladom a ukázať vlastným deťom, že človek musí ísť von a neprestať byť aktívny ani počas stresujúceho obdobia.

Som si istá, že nie som jediná, ktorá zišla zo svojej ,, cesty „kvôli stresu a preto sa chcem s vami podeliť o niekoľko tipov, ako sa vyrovnať s emocionálnym stresom, bez toho to malo vplyv na vaše telo. Ako prvé si položte sama sebe pár otázok, ktoré vám môžu pomôcť udržať svoje zdravie a fitness ciele:

Čo je váš obranný mechanizmus, keď ste pod stresom alebo v emočne vypätej situácii?
Ste typ, ktorý počas stresu je všetko čo vidí, alebo skôr nejete vôbec?
Len tak posedávajú alebo sa snažíte cvičiť, aby ste si udržali vašu myseľ mimo problémov?

Ocitla som sa už v každej situácii, kedy emócie ovplyvňujú moje telo a návyk cvičiť. Keď som sa snažila zvládnuť moje malé trojčatá a ďalšie batoľa, zistila som, že siaham po sladkostiach a káve, vďaka ktorým som sa cítila lepšie. To však viedlo k nárastu váhy a tým straty sebadôvery. Zistila som tiež, že počas obdobia emocionálneho stresu jom málo. Dôvodom, prečo píšem fitnes článok o emóciách, je ten, že život nás neraz privádza do rôznych stresujúcich situácií. A to, ako sa s nimi vyrovnáte, môže mať skutočne vplyv na vaše zdravie, váhu a fitness cieľov.

Strata rovnováhy počas stresujúcich období môže mať následky na zdraví a celkovom spokojnom pocitu. Prinášam vám niekoľko tipov, ako zostať v pohode, aj keď sú vaše emócie v popredí.

Ako sa vymaniť spod stresu:

Držte sa zoznamu

Spísanie zoznamu ,, čo treba urobiť „je najlepšia cesta, ako sa uistiť, že splníte všetky vaše úlohy. Vyčiarkúvanie povinností zo zoznamu ako splnené vám urobí dobre a zaistí to, že si nebudete pridávať zbytočné stresy z toho, že na povinnosti zabudnete alebo je jednoducho vypustíte.

Naplánujte si jedla

Zistila som, že plánovanie jedál znamená, že nebudete vynechávať jednotlivé jedlá či hľadať nezdravé veci. Pridajte si preto do vášho zoznamu aj nákup potravín, ktorý bude plný ovocia a zeleniny. Je základ dodávať vášmu telu vhodné palivo počas stresových období.

Plánujte zábavné aktivity

Náladu vám môže zlepšiť aj to, ak sa na niečo tešíte. Môže to byť niečo jednoduché ako napríklad hodina jogy alebo bowlingový večer s vašimi priateľmi či rodinou. Dôležité je, že plánujete vyjsť z domu, to totiž môže mať vplyv nato, ako sa cítite.

Urobte si čas na prechádzku

Nech ste doma alebo v kancelárií, pravidelne sa prejdite. Nie je to len spôsob, ako si prečistiť vašu myseľ a byť na čerstvom vzduchu, je to tiež perfektný spôsob ako niečo robiť, keď máte myseľ inde.

Trávte čas s rodinou a priateľmi

Trávenie času s tými, ktorých milujeme počas stresujúcich období nám dokáže pomôcť udržať našu myseľ ďalej od problémov. Aktívny tráviť čas je oveľa lepší ako len tak posedávať, pretože je to jednoduchá cesta začať maškrtiť alebo mať plnú hlavu nepotrebných myšlienok. Tráviť čas s tými, ktorých máte radi vám dodáva emocionálnu podporu, ktorú potrebujete počas ťažkých období.

Vyvarujte sa nezdravých snackov

Sladké jedlá vám dajú iba chvíľkový pocit pohody. Cukor navyše vo vašom systéme vám môže dočasne zdvihnúť hladinu energie, ale vždy potom nasleduje prepad. Moja rada je radšej si dať snack, ktorý je bohatý na proteíny.

Dúfam, že v budúcnosti využijete niektoré z mojich tipov, aby ste udržali na svojej ceste, keď budete mať stresujúce obdobie. Vaša emočné pohoda je rovnako dôležitá ako vaše fyzické zdravie. Tieto dve zložky sú veľmi úzko prepojené, takže buďte v pozore na vaše rokovania a snažte sa chrániť vaše zdravie.

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.