Pozitívne benefity cvičenia jogy

Na prvý pohľad sa možno zdá, že joga predstavuje cvičenie iba pre pokročilých. Dobrá správa však je, že toto jedinečné cvičenie môže pokojne robiť aj úplný začiatočník. Joga prospieva na množstvo aspektov fyzického zdravia, ale i toho psychického. Cvičenie jogy je nenáročné na náš čas. Postačí pár minút týždenne a môžeme pozorovať skvelé pozitíva, ktoré prináša.

Flexibilita a spevnenie tela vďaka joge

Počas rôznych druhov cvičenia jogy zapájame veľké množstvo našich svalov. Veľká časť cvikov je priamo prepojené so zapájaním nášho core, teda so svalmi nášho stredu tela. Jej pravidelným cvičením spevňujeme svoju postavu a zlepšujeme celkovú flexibilitu nášho tela.

Joga nás učí byť v prítomnom momente

Pojem „mindfulness“ predstavuje označenie pre vedomé prežívanie prítomnosti. Vďaka nemu lepšie zvládame rôzne nepríjemné, stresové situácie. Plné uvedomovanie si prítomného momentu zlepšuje celkovú kvalitu života. Joga napomáha trénovať schopnosť sústrediť sa práve na to, čo sa deje tu a teraz.

Svieži štart nového dňa i dokonalý večerný relax

Na cvičenie jogy neexistujú žiadne vhodné či nevhodné časy. Zacvičiť si možno kedykoľvek ste na jogu naladený. Ráno je vynikajúcim štartom pred celodennými povinnosťami, počas dňa vďaka joge zažijete príjemnú pauzu a večer nás joga príjemne zrelaxuje po náročnom dni a naladí na lepšie zaspávanie.

Na vytvorenie tej správnej atmosféry nie je potrebného toho vôbec veľa. Stačí nájsť pokojné miesto, kde sa cítite uvoľnene. Pridajte sviečky, miernejšie svetlo či relaxačnú hudbu a dokonalá atmosféra je pripravená. Toto cvičenie je maximálne nenáročné na potrebné vybavenie. Vystačíte si s podložkou či mäkkým kobercom, s legínami na cvičenie a so športovým tričkom. Pri joge nie sú potrebné žiadne tenisky na cvičenie. Najlepšie sa cvičí na boso. Vyskúšajte sa na jogu naladiť aj vy, možno zistíte, aký skvelý vplyv má aj na vaše zdravie.

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.